11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

درباره بلاگ
11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس
بایگانی
۱۸ دی ۹۳ ، ۰۰:۵۷

مغرورهای بیچاره

دل‌سوزی برای آدم‌ها چندین نوع دارد، می‌خواهم آن‌هایی که فعلاً به ذهنم می‌رسد را اینجا بنویسم:

1. وقتی آدم ِ بیچاره‌ای کاری از روی بیچاره‌گی می‌کند و دل شما برای‌اش می‌سوز، این مدل دل‌سوزی به ترحم نزدیک است و  اکثراً آن را تجربه کرده‌ایم.

2. وقتی آدم ِ معمولی از روی معمولی بودن کارِ معمولی می‌کند و بعد ذوق‌زده می‌شود بابت اینکه خیال می‌کند شاهکاری کرده‌است، دل‌سوزاندن در اینجا نوعی محبت کودکانه را در خود دارد.

3. وقتی آدمی ابله از روی بلاهت شما را آزار می‌دهد، دلتان به حال‌اش می‌سوزد، این مدل دل‌سوزی بسته به روحیه شما درجه‌بندی دارد.

4. وقتی آدم ِ مغرروی از سر غرورش نمی‌تواند آنچه دل‌اش طلب می‌کند را انجام دهد، این مدل آدم‌ها شایسته اشد دلسوزی هستند، چرا که تا اخر عمر قرار است حسرت بخورند و بسوزند، آدم باید زمانی را در طول هفته اختصاص دهد برای اینکه به حال این آدم‌ها دل بسوزاند نه از سر کین، از سرترحم، این آدم‌ها اگرچه می‌توانند زیر مجموعه ابلهان هم قرار گیرند اما آن‌چنان دوز غرورشان بالاست که باید خود سر سلسله‌ای جدا داشته‌باشند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۸
زهرا صالحی‌نیا

نامه‌ها  (۳)

تجربه ی آدم های مغرور من این طوری بوده که به حسرت نمی رسند..
توهم داشتن دارن...و این نمی ذاره به نداشتن و حسرت خوردن برسن..
خب الان من که از آدمای مغرور خوشم میاد چی؟!
تازه گاهی سعی کردم مغرور باشم اما غالبا شکست خوردم!
پاسخ:
باش
مغرور احمق نباش
دور از جون البته

۲۲ دی ۹۳ ، ۲۲:۵۹ محدثه پیرهادی
آقا من هی کامنت نوشتم و پاک کردم...!
اکتفا می کنم به اینکه این موقعیت که آدم/حوا زمانی رو در طول هفته برای دل سوزوندن اختصاص بده خیلی موقعیت ویژه و بانمکی ه... :)
هی دارم بهش فکر می کنم و خوش می گذرونم...!
با تشکر...
پاسخ:
هرچیزی که باعث خوشحالی شما بشه، باعث افتخار ِ ماست

ارسال نامه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی