11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

درباره بلاگ
11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس
بایگانی
۰۷ تیر ۹۳ ، ۰۴:۲۳

خوش به حال ما


می‌خواستم خط و نشان بکشم که «امسال ظرف‌ها را...» «امسال جارو کشیدن را...» «امسال شستن...» «امسال...» «امسال..» امسال را می‌خواستم آن‌چنان غلیظ بگویم که بفهمد سال‌های پیش چه‌قدر سختم بوده، که بداند نمی‌شود هم روزه بود، هم درس خواند، هم کار کرد، هم کارِ خانه کرد.

می‌خواستم شور و غلیظش کنم، آن‌طور که لعاب بیاندازد و جابیافتدد تا طعم‌اش در خاطر بماند، اما نشد، شعله‌ام ناگهان خاموش شد، خودم مهربانانه نشسته‌بودم  گوشه دلم، مثل وقتی که مادری، کودکش را دلداری می‌دهد گفتم «همه ثوابش مال ِ خودم/خودت.» چه فرقی می‌کرد خودم یا خودت؟ مادر شدم و دست کشیدم روی سر ِ خودم، مثل مادرم، مثل مادر همسرم، مثل خواهر همسرم، مثل خاله‌هایم، مثل زندایی و زن عموهایم، مثل مادربزرگ‌هایم مثل... .

خوش به حال همه زنان و مادران که هر روز، سر ِ سفره افطار میزبانند، خوش‌به‌حال لب‌های تشنه و صورت‌های رنگ پریده‌شان، خوش‌به حال آنها وقتی نزدیک افطار همه را به هوای خستگی سرسفره می‌فرستند و خودشان می‌ایستند، خوش به حال همه مادران که مادرند، خوش‌به‌حال همه زنان و دختران که بی‌کودکی مادرند، خوش به حال ما. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۷
زهرا صالحی‌نیا

نامه‌ها  (۵)

سلام
رمضان مبارک
التماس دعا
سلام
خیلی زیبا بود..

اجرش هم با هم بزرگ مهربان..
پاسخ:
سلام 
:)

۱۳ تیر ۹۳ ، ۰۳:۳۶ الهه تاجیک زاده
درود بیکران نثارتان
بسیار زیبا بود ...
خوش به حال همه مون (-:
پاسخ:
 :)


سلام
میدونی حرفات آدمو خجالت زده می کنه
اینکه یه وقتا وایمیسیم به غرغر کردن ،غافل از اینکه میزبانیم و همه ی این بداخلاقیا از میزبان بعیده :)

پاسخ:
سلام
غرغر کردن که طبیعیه ;)


من یه مدتیه مشکلم رو با کار خونه حل کردم. نمیدونم بشه گفت حل کردم یا نه. ولی دارم انجامش میدم بعد از مدتها که میگفتم ازش متنفرم. یه چیزهایی مرز ذهنی آدم اند. برای من کار خونه بود. نمیخوام بگم عاشقش شدم. ولی دیگه ازش متنفر نیستم. خنثی شده برام
پاسخ:
من هم

ارسال نامه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی