11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

درباره بلاگ
11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس
بایگانی
۰۸ مهر ۹۲ ، ۰۲:۱۶

محبوب ِ من

به ترکیب "محبوب ِ من" فکر می‌کنم، به لحن بیان این ترکیب توسط گوینده. به اینکه گوینده انگار قرار است نرم‌ترین و شکننده‌ترین نام دنیا را به زبان بیاورد، توجه‌اش را جلب کند، او را بخواند و تمام حواسش را برای خود کند. گفتن "محبوب ِ من" مانند گفتن یک نام، ساده نیست، مثل آن است که گوینده بخواهد، برق چشمانش را زمان ِ دیدن ِ محبوب‌ش توضیح دهد.

به صورت گوینده فکر می‌کنم، به سرخی ناگهانی گونه‌ها، گُر گرفتن چشم‌ها و خیسی کف ِ دست‌ها. وقتی گوینده می‌گوید "محبوب ِ من"، وقتی در هر دیدار، در هر یادآوری ِ محبوب‌ش، تکرار می‌کند "محبوب ِ من"، سوالی ساده و حیاتی می‌پرسد، هربار! هربار! تسلیم و حسادت و تمامیت خواهی و پرسش درباره ماندن و خواهش برای ماندن و اعتراف به آشکارترین راز ِ هستیش،در این دوکلمه موج می‌زند.

نمی‌شد چندین و چندبار تکرار کرد که "محبوب ِ من" نرم‌ترین و شکننده‌ترین نام دنیاست، ولی می‌توان هزاران بار! هزاران هزار بار! در هر تکرار، نرم و شکننده، با دلهره‌ی پاره شدن گلبرگ ِ نازک ِ این ترکیب، گفت " محبوب ِ من". مثل تکرار هزاران باره‌ی کوتاه‌ترین داستان عاشقانه‌ی دنیا.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۸
زهرا صالحی‌نیا

نامه‌ها  (۲)

از وقتی این پست رو گذاشتید عجیب به این کلمه فکر میکنم.
در واقع بیشتر به  کسی فکر میکنم که به شدت عاشق محبوبش است ولی حتی عاجز از  بیانش است،چه رسد به اینکه به او بگوید محبوب من!!!!!
به اینکه اگر میتوانست این کلمه رو به زبان می آورد چقدر از بار سختی عشقش و تحمل فراقش کم میشد!!!!
سخن ها دارم از دست تو در دل/ولیکن در حضورت بی زبانم.....
پاسخ:
سخن ها دارم از دست تو در دل/ولیکن در حضورت بی زبانم
چه قدر این شعر لطیف است.
روزی میرسد که شما هم همین حرف را به کسی میزنید."طعم این روزهای فراق را فراموش نکنید، روز وصال بالاخره که می رسد، نگذارید فراموشی دامن احساستان را بگیرد."

روزی میرسد که میگوئید، کاسه دل، بالاخره سر ریز میشود :)

اگر از جانب معشوق نباشد کششی/کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد.......

به شرط آنکه محبوب هم زمینه را برای ابراز مهیا کند.

بهرحال امیدوارم  اتفاق بیافتد.

التماس دعا

پاسخ:

انشالله

ارسال نامه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی