11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

درباره بلاگ
11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس
بایگانی
۱۷ فروردين ۸۹ ، ۲۱:۱۲

تقصیر نفیسه بود!

من اصلاً دلم نمی‏خواست برم، نخواست که، خوب نمی‏خواست! دروغ که نداریم! ولی چه میشه کرد، وقتی مسئول علمی بسیج دانشگاه میشی، یعنی مسئول علمی بسیج شدی، ولی کلی کار ی دیگه هم هست که باید انجام بدی!

تقصیر نفیسه بود، وگرنه من و چه به بروشور درست کردن، من و چه به سرچ زدن تویه گوگل!

شلمچه

هویزه

ده‏لاوه

دوکوهه

تقصیر نفیسه بود، وگرنه من و چه به اون خرحمالیا! من و چه به اون گلو دردایی که فقط دواش گریه است!

اصلاً من و چه به یه ساک ِ سبک و لباس ِ کم و بی‏خیالی بی‏حمومی!

تقصیر نفیسه بود، وگرنه گوشی الکی لیز نمی‏خورد بره پرت شه از قطار بیرون و من بشینم بالا سرش گریه کنم! یهویی یکی بخوابونه پس کلم که خاک بر سرت! داری کجا میری؟!

بدوئم برم آخرین دستشوئیه اخرین واگن، وایسم جلو اینه‏ی کدر و  کوچیکش و زار بزنم واسه گوشیم!!

تقصیر نفیسه بود، وگرنه حسینیه گردان تخریب که گریه نداشت، حتی فتح‏المبین، تو اون آفتاب، بعد دیدن جست و خیزایه مسئول آقایون و اون اون حرکاتش که انگاری خودش و اهو تویه دشت فرض کرده‏بود ، اصلاً گریه نداشت!

 

 

 

هی راوی محکم می‏زد تویه گوشمون: گریه نداره! اینجا گریه نداره و ما هی بیشتر زار می‏زدیم!

خوب اونجا گریه نداشت، پس چرا خودش صداش می‏لرزید! چرا وقتی می‏گفت بچه‏ها تا کمر تو گل بودن، رنگش پریده‏بود!

چرا وقتی عصر جمعه قتلگاه بودیم.....

 

تقصیر نفیسه بود، می‏گفت این آخر شهید میشه و من و انداخت تو شک بین آمین گفتن و نگفتنش1

تقصیر نفیسه بود! چرا من و ول کرد تو شلمچه! چرا نزد تو سرم که دختر بشین اینقد راه نرو! چرا من و ول کرد تو شلمچه! چرا من و ول کرد تو شلمچه!

چرا من و هوایی کرد!

حالا من چیکار کنم؟! چیکار کنم که دارم خفه میشم تو این شهر! چیکار کنم که با دست خالی عاشق شدم!

تقصیر نفیسه است! می‏دونست من جو گیرم و من و برد! اصلاً من جو گیرم! من الان تو جوه شلمچه‏ام! من و ببر شلمچه!

 

من چیکار کنم با این گلو درد دختر! هی گفتی بریم بریم! نگفتی این دختره خره! نمیفهمه این چیزارو! نمیفهمه جنوب واسه جنوبه شهر واسه شهر! نفگتی این دختره خفه میشه!

 

بیا من و ببر اونجا! بیا من و ببر ! تورو خدا بیا ببر!

 

 

 

"ویرایش نشده! توقعه ویراش نداشته باشید."   

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۱۷
زهرا صالحی‌نیا