11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس

لیلی بودم ولیکن اکنون/مجنون‌ترم از هزار مجنون

درباره بلاگ
11 صبح، زیر ِ طاق ِ یاس
بایگانی

داستان ما و همشهری جوان یه داستان طولانیه به قدمت حدوده 182 تا شماره هفته نامه

یعنی حدوده 182 هفته با هم بودن یعنی 45.5 ماه با هم بودن یعنی 3.7916666666666666666666666666667

 سال با هم بودن

یعنی یه دوستی،با کسایی که ندیدیشون ولی افکارشو ن وخوندی

بگذریم اینها همه حرفه ولی داستان اصلی خوب همشهری جوان یک مجله دولتی است

و بقیه اش بماند و لی مطالبش اونقدرا سفارشی نبود به نظر من اصلا نبود انتقاد می کرد تحسین می کرد همه ی بخشهای مجله زیبا و خوندنی بود نمی گم بی عیب و نقص بود نه!

عیبهایی داشت ولی برای خودش و در رده ی خودش اول بود در تمام زمینه ها

هر چند وقت یکبار یه پرونده ی جنجالی رو می کرد همونطور که یک سال و نیم پیش در مورد دستمزد بازیگرها یه مطلب رفتند و حی در مورد یانگوم که عکس روی جلد مورد توجه  کره ای هایی که برای ساختن مستندی در مورد یانگوم بودند قرار گرفت.

در شماره ی 171 پرونده ای با عنوان عاشقی هر کی هر کی شده ! چاپ شد.

و به نقد و بررسی در مورد عشقهای امروزی و روابط دختر و پسر پرداخت که البته کم و کاستی هایی داشت و از طرف خوانندگان مورد انتقاداتی قرار گرفت ولی حرکت خوبی بود و به بررسی این مسئله از دید یک کارشناس مذهبی یک جامعه شناس و یک روانپزشک پرداخت همچنین با دخترها و پسرهایی مختلفی هم مصاحبه شده بود.

اگر مایل به مطالعه ی شما ره هستید می تونید توی این لینک پیداش کنید.

مطالبی که باعث توقیف همشهری جوان شد

عاشقی هر کی هر کی شد

از این قضیه گذشت تا اینکه خبر توقیف همشهری مثل توپ ترکید ولی خوب تمام نگرانی ها بی دلیل بود چون شنبه همشهری جوان روی دکه بود و ماجرای اون خبر را شرح داده بودند و کاملا در مورد پرونده ی مورد نظر توضیح می دهد البته در شماره ی بعد.که من خلاصه ای از او اطلاعیه را اینجا می نویسم.

همشهری جوان سعی می کند به معضلات اجتماعی جوانان نگاهی تحلیلی آسیب شناسانه و پیشگیرانه  داشته باشد.مجم.عه مطالب عاشقی هر کی هر کی شد. با چنین نگاهی طراحی شده بود.....

البته چون دیکته ننوشته غلط ندارد مطمئنا  خطاها و اشتباهاتی در آن پرونده بوده ولی اصل قضیه این است که همشهری جوان در راستای مسئولیت فرهنگی اجتماعی که بر دوش خود احساس می کند سعی کرده به بررسی آسیب شناسانه یکی از معضلات  اجتماعی جوانها بپردازر...............

همشهری جوان سعی می کند تنها به معضلاتی در جامعه جوان  بپردازد که با توجه به آمارها فراگیری زیادی دارند و یا خطر فراگیری آنها بالاستو بالقوه یک پدیده ی اجتماعی به حساب می آید.......

همشهری جوان سعی می کند برای بیان چنین معضلات وپدیده هایی از زبان و قالب جوانانه استفاده کند.....

 

همشهری جوان سعی می کند با استفاده از نظرات خوانندگان راه درست تر را برای بیان معضلات اجتماعی پیدا کند.........

همه ی این دلالیل فقط برای گفتن این حرف بود که هدف همشهری جوان برای چاپ پرونده ای_ضمن پذیرش همه ی خطاهای احتمالی که در یک کار فرهنگی کمتر تجربه شده می تواند رخ بدهد_یک اقدام پیش گیرانه و آسیب شناسانه برای جلوگیری از گسترش یک معضل اجتماعی در بین جوان ها و آگاه سازی خوانندگان جوانش بوده است.کار فرهنگی که مطمئنا نظرات دلسوزانه کارشناسان صاحبنظران و آگاهان امر  که می تواند به بهبود آن کمک کند و از خاهای احتمالی آن در آینده بکاهد.

این متن کامل نبود فقط بعضی قسمتهای اون بود،فعلا که 2 هفته است دستمون به همشهری جوان نرسیده گفتند 2 روز قبل عید فطر می یاد که نیومد از هز کی هم که می پرسیم می گه توقیفش کردند.در هر حال مشکل از اونجاست که همشهری جوان صدا داشت حرف می زد می گفت و بعضی ها دوست ندارند بشنوند و اون قدر خودخواه هستند که برای راحتی خودشون صدا رو خفه می کنند.

من که امیدوارم برگردند،اگر کسی خبر بیشتری داشت خوشحال می شیم بشنویم.  

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۷/۰۹
زهرا صالحی‌نیا